FOGYATÉKKAL ÉLŐK és ÉP BARÁTAINK KLUBJA
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FOGYATÉKKAL ÉLŐK klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
FOGYATÉKKAL ÉLŐK és ÉP BARÁTAINK KLUBJA
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FOGYATÉKKAL ÉLŐK klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
FOGYATÉKKAL ÉLŐK és ÉP BARÁTAINK KLUBJA
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FOGYATÉKKAL ÉLŐK klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
FOGYATÉKKAL ÉLŐK és ÉP BARÁTAINK KLUBJA
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
FOGYATÉKKAL ÉLŐK klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Mióta internet létezik - nagyjából 40 éve- azóta tartalmának jelentős
része ingyenesen elérhető. És ez még napjainkban is érvényes.
Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a fizetős tartalmak az
internet világának legdinamikusabban fejlődő üzletágává váltak: 2009-ben
csak az Egyesült Államokban 15 milliárd USD bevételt hoztak.
Szakértők, bloggerek, publicisták és tartalomszerkesztők ezrei teszik
fel ugyanazt a kérdést: Ha az interneten ilyen sok az ingyenes tartalom,
milyen adatokért és információkért hajlandóak az emberek fizetni?
Az alábbi alapelvek, iránymutatások segítenek megérteni, hogy a felhasználók milyen tartalomért adnak ki pénzt.
A legfontosabb, hogy a felhasználók olyan tartalomért fognak fizetni, amit ingyenesen sehol máshol nem kaphatnak meg.
A sikeres honlapok működtetői között az adott téma elismert szakértői
találhatóak meg: nekik olyan információforrásaik, háttértudásuk van,
amivel értékes tartalmat tudnak létrehozni és ezáltal folyamatosan
fenntartják versenyelőnyüket.
Sok fizetős oldal témája a pénzcsinálás. Ezek között vannak befektetések, üzleti lehetőségek vagy akár szerencsejáték is.
Az internetes tartalmat mindig szűrni kell: mi az, ami friss adat, mi
az, ami biztosan igaz. Ez bonyolult és időrabló tevékenység.
Üzletembereknek és vállalkozásoknak általában gyorsan kell friss és megbízható információ, így boldogan költenek rá.
A világhálón információt keresni sok időt igényel. Az emberek olyan
adatokért hajlandóak fizetni, amely életüket könnyebbé teszi és időt
spórol nekik. A jó időben érkező hasznos információra az üzletemberek hajlandóak pénzt áldozni – különösen, ha a költségeket cégük állja.
Annak az információnak az értéke, amivel az emberek időt vagy pénzt
spórolhatnak, esetleg üzleti kockázataikat csökkenthetik, összegszerűen
meghatározható. Az ilyen adatok pontossága igen lényeges, így ezeket megbízható forrásból kell beszerezni.
Az időnyeréshez hasonlóan az is pénzt érhet, ha sok, különböző forrásból
beszerezhető adatot összegyűjtve, egy helyen kap meg a felhasználó. A
legtöbb hagyományos, offline adattár ezért az interneten fizetős tartalommal jelenik meg.
Kisvállalkozásoknak különösen hasznos lehet, ha hasonló helyzetben lévő cégektől kaphatnak praktikus tanácsokat
Tanulhatnak mások tapasztalataiból, ezzel az üzlet két legfontosabb
tényezőjével, az idővel és a pénzzel is spórolhatnak. Az így szerzett
információ általában sokkal hasznosabb, mint a különböző szövetségek és
szervezetek által nyújtott adatok.
Az előre elkészített dokumentumokat, sablonokat és terveket tartalmazó
könyvtár-jellegű oldalak a tanárok, üzletemberek és különböző hobbik kedvelőinek lehetnek hasznosak.
Az online birodalomba belépő tartalomszolgáltatók gyakran alábecsülik azt az értéket, amit az embereknek a közösséghez tartozás jelent. A különleges érdeklődési körrel rendelkező emberek igen fontosnak érzik, hogy erről beszélhessenek, megoszthassák élményeiket más, ugyanezért rajongó emberekkel. Ők akár fizetni is hajlandóak azért, hogy egy közösséghez tartozzanak.
10. Multimédiás tartalom
A nyomtatott sajtó lehetőségei behatároltak: az interneté nem. Itt nagyobb a szabadság és a változatosság is. A videó- és hangfelvételek értéke nagyobb, így sok weboldalon ezekért fizetni kell, míg az írott információ ingyenes.
A hírességek, avagy egy adott szakma, érdeklődési kör„nagy nevei” is
képviselhetnek értéket. Az értékes ismert emberek száma korlátozott, így
az ilyen weboldalak nem másolhatóak. Az irány a hagyományos rajongói
klubok kiterjesztése, de a világhálón sok apró tudományág szakértője is „celebbé” válik.
Az internet fizetős részének túlnyomó többsége felnőtt tartalom: az
összes, ilyen jellegű bevétel egyharmada innen származik. Annak
ellenére, hogy felnőtt tartalmat is egyre nagyobb mennyiségben lehet
ingyenesen találni, még mindig sokan készek fizetni érte.
Ennek a szektornak is megvannak a maga sajátos trendjei, vevői motivációi és felhasználó-toborzási technikái.
A világháló ideális felülete az interaktív oktatóanyagoknak. A tanórák anyagát vagy szakaszosan küldik el a tanfolyam résztvevőinek, vagy mindenki egyszerre kapja meg, és saját tempójában haladva végez vele. Az online oktatás piaca igen gyorsan növekszik.
14. Egészséges életmód
Egészséges életmóddal, fitnesszel, sporttal, fogyókúrával foglalkozó oldalak népszerűsége nem csökken.
Az ilyen honlapok tagsága úgy változik, akár az edzőtermek látogatói:
sokan csatlakoznak, majd néhány lelkes hónap után, a divat változásával
együtt ők is továbbállnak.
A problémákat másokkal megosztani hasznos lehet. Ingyenes fórumok és
weblapok is nyújthatnak tanácsot, de az ilyen segítség haszna, az
információ helyessége mindig megkérdőjelezhető. Így a megbízható szakértők
számára megmaradt a piac: az egyedi problémákkal küzdők, speciális
betegségekben szenvedők a precíz kezelésre hajlandók pénzt költeni.
Az emberek fizetnek az exkluzivitásért! Örömet okoz mások számára
megszerezhetetlen információkhoz hozzájutni, kapcsolatba lépni
elérhetetlennek tűnő emberekkel. Hasonló a jelenség, mint a világ kis
taglétszámú, zártkörű klubjainál.
Csak néhány honlapnak sikerül látogatóik érzelmeire, lelkiismeretére
hatni. A felállás egyszerű: a látogatók vagy fizetnek, vagy az oldal
anyagilag ellehetetlenül és megszűnik.
Ilyen esetekben a weboldal üzemeltetője, vagy a fórum kezelője csak
ritkán és kevés haszonra számíthat. A fő célkitűzés az, hogy az értékes
tartalomért cserébe az emberek is adjanak valamit.
Minden digitalizált tartalom (könyvek, folyóiratok, újságok, hírlevelek,
zenék és filmek) sorsa az, hogy elkezd terjedni a világhálón. Ez azt
jelenti, hogy a szolgáltatóknak alaposan át kell gondolniuk, milyen
adatokat tudnak fizetős tartalommá tenni. Az anyagi haszonhoz az
ingyenesen elérhető tartalomnál jóval értékesebb információkat kell
biztosítani.
A fenti irányvonalak segíthetnek megtalálni azt az egyedi értéket, amire az emberek hajlandóak lesznek pénzt költeni.
|
|
M Imre írta 6 órája a(z) Ez, meg az... fórumtémában:
Körvonalazódott (aztán finomhangolják)... a ...
M Imre írta 1 hónapja a(z) Hátrányban az interneten is blogbejegyzéshez:
Akinek valamék van a kettőből, ami most egy lett, úgy nem ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!