Egymilliót követel a pórul járt rokkantnyugdíjas
Szeged - Betegbiztosítást ajánlottak egy
rokkantnyugdíjas nőnek a szegedi Raiffeisen Bankban. Domonkos Sándorné
élt a lehetőséggel, de 5 évvel a szerződéskötés után kiderült, aki
rokkant, az nem lehet biztosított. A szerződés szerint most 1 millió
forint járna az asszonynak. A pórul járt nő transzparenssel a nyakában,
fehér bottal a kezében tiltakozott a Kárász utcai bankfiók előtt.
A látás- és hallássérült rokkantnyugdíjas
Domonkos Sándorné azért választotta a véleménynyilvánításnak ezt a formáját, mert úgy érzi, becsapta a bank egy biztosítással.
–
A Raiffeisen Bank ügyfele vagyok, 2009-ben az ügyintéző felajánlotta,
kössek biztosítást. A számlámhoz a Raiffeisen csoportos élet-, baleset-
és betegbiztosítást választottam. A szerződés szerint a biztosító abban
az esetben is fizet 1 millió forintot, ha az egészségügyi állapotom
romlik, ha a munkaképesség-csökkenés jelentős. Kitöltették velem a
Biztosítiotti Nyilatkozatot, ahol tételesen felsoroltam betegségeimet,
valamint azt is rögzítették, hogy a szerződéskötés időpontjában 67
százalékos rokkant vagyok – mesélte az előzményeket Domonkos Sándorné.
A beteg asszony állapota 2014-re megromlott, az eddigi rehabilitációs ellátás helyett immár rokkantságit kap.
–
Májusban voltam felülvizsgálaton, megállapították, az egészségkárosodás
94 százalékos. Az anyagot elküldtem a biztosítónak, hogy fizessék ki az
1 millió forintot – mesélte a Kárász utcai padon Domonkos Sándorné. A
rokkantnyugdíjas nőt a biztosító felhívta: nem tudtak fizetni.
–
Azt mondták, a Raiffeisen Bank hibázott, mert befogadta a Biztosítotti
Nyilatkozatot. Állításuk szerint a szerződés nem is jött létre,
visszautalták az 5 év alatt befizetett pénzt – mutatta az asszony az
UNIQA Biztosító Zrt.-től kapott levelet.
|
Domonkos
Sándorné 5 évig biztosítottnak érezte magát. Kiderült, nem az. A
szerződést kötő pénzintézet előtt tiltakozott. Fotó: Segesvári Csaba |
Domonkos
Sándorné panaszt tett a Raiffeisen Bankban. Azt mondja, hetente
telefonálgat az ügye miatt, de egy lépést sem haladtak előre. A
rokkantnyugdíjas asszony úgy érzi, az ügyfeleket mindenért elő lehet
venni, míg a bank akkor sem ismeri el hibáját, ha azt papírok
bizonyítják.
– Azzal semmi gond nem lenne, ha 2009-ben közlik: a
betegségeim miatt nem köthetek biztosítást. De nem így történt. Abban a
hitben éltem, hogy ha bármi történik velem, a családomat nem terheli
semmilyen költség – panaszolta a látás- és hallássérült asszony.
Hozzátette, addig demonstrál, amíg el nem fogy a gyógyszere, vagy
rosszul nem lesz.
Ki a felelős a kialakult helyzetért? – kérdeztük Kertész Józsefet, a Szegedi Ügyvédi Kamara elnökét.
–
Ha a bank tudatában volt a panaszos egészségügyi állapotának, és így is
megkötötte a szerződést, akkor a felelősség a pénzintézeté – mondta
Kertész József. Az ügyvéd hangsúlyozta, nem a panaszos ejtette tévedésbe a bankot, a szerződés létrejött.
–
A rokkantnyugdíjas nő jogosult a biztosítási összegre. A biztosított
vállalta a díjfizetést, a bank és a biztosító pedig a kockázatot. Az
ügyfelet nem érheti kár amiatt, hogy a bank hibázott – tette hozzá az
ügyvédi kamara elnöke.
Kerestük az UNIQA Biztosító Zrt.-t, hogy
megtudjuk: a tételes Biztosítotti Nyilatkozat ellenére hogy jöhetett
létre a biztosítás. Lapzártánkig nem kaptunk választ. Kérdéseinket a
Raiffeisen Bank Zrt.-nek is megküldtük, de nem érkezett válasz.
Kapcsolódó hírek:
Baleseti Kártérítési Központ
Fogyatékosságbarát munkahely lett SZEFO
Mi jár a dolgozónak, ha megbetegszik?
108 kilométer ingázás - Evelinért